O premio Frei Martín Sarmiento naceu no ano 2003 co obxectivo fundamental de fomentar a lectura do libro en galego entre o alumnado pertencente á rede de Escolas Católicas.

Este galardón, que leva o nome dun grande ilustrado do século XVIII amante da lingua, da cultura e do noso país, é un dos máis queridos para a nosa federación. Cada ano, un grupo de profesores le as novidades publicadas polas distintas editoriais ao longo do curso. Deste proceso saen os finalistas nas seis categorías: Infantil; 1ª categoría: 1º e 2º de Primaria; 2ª categoría: 3º e 4º de Primaria; 3ª categoría: 5º e 6º de Primaria; 4ª categoría: 1º e 2º ESO; 5ª categoría: 3º e 4º ESO; 6ª categoría: Bach e adultos.

Posteriormente, ao redor de 3.000 alumnos/as participan nas lecturas dos libros finalistas e, tras as súas valoracións, coñecemos quen é o autor/a gañador de cada ano. Para valorar as obras, remitimos aos colexios unha ficha coas categorías e o alumnado só ten que que ter en conta un criterio: “Que libro che gusta máis?”. Deben puntualo de 1 a 10.

A obra que obteña máis puntuación, será a gañadora. Os galardóns entréganse nunha cerimonia a finais de maio, xunto cos galardoados no certame de curtametraxes REC.curta, á que asisten os autores/as gañadores, representantes das editoriais, o secretario xeral de Política Lingüística e as coordinadoras territoriais dos EDLG, representantes do Festival de Cans, ademais de profesorado, alumnado e pais dos nosos colexios.

NOMEADOS PARA SER FINALISTAS XXI PREMIOS FREI MARTÍN SARMIENTO

Xa temos obras nomeadas para ser  finalistas da vixésimo primeira edición dos premios literarios Frei Martín Sarmiento. Tras a súa lectura, o alumnado participante elixirá coa súas votacións as obras gañadoras deste curso 2024-2025.

Infantil

Avoas e avós. Joanna Bartosik, Małgorzata Swędrowska. Verdemar. Alvarellos Editora

Maldiño, a vergoña da familia. Esteban Souto. Antela Editorial

1ª Categoría (1º, 2º EP)

Avoa, neto e burro.  Caxoto. Ilustración: Cinta Arribas. Triqueta editora

Hermilindo esbirra poemas. Paula Señarís. Galaxia

2ª Categoría (3º, 4º EP)

Clorinda Marween. Unha bruxa inventora. María Vázquez Pupé. Cumio Editorial

O Reino de Libeliño. Estefanía Padullés. Hércules de Ediciones.

3ª (5º, 6º EP) Tradución

A máquina de facer contos. Ricardo Gómez e Emilio Urberuaga. Tradución: Víctor Mascato. Triqueta editora

A guerra de Nico. Josan Hatero. Tradución: Isabel Soto. Rodeira-Edebé.

4ª categoría (1º, 2º ESO)

Como escorrentar un lobo. Antonio M. Fraga. Cuarto de Inverno

A tribo do mar. Lois Pérez. Edicións Xerais

5ª (3º, 4º ESO)

Reis da montaña. Daniel Hernández. Rodeira-Edebé

Lapislázuli. O regreso das superguerreiras. Alba Rozas. Boadicea Editora.

6ª (Bach e adultos)

Madame de Treymes. Edith Wharton. Bululú